Summa sidvisningar

lördag 29 oktober 2011

Hej på er... lite tjuvstart :)

Det ska bli grymt skoj att få skriva här om snygga saker... jag menar vem skulle inte vilja det?

När jag för två och ett halvt år sen sadlade om från hoppning till western så var en av de saker som lockade alla snygga kläder och all vacker utrustning. Dock trodde jag att det mer eller mindre bara var att skaffa sig jeans, hatt, boots och en rutig skjorta så var man all set. Sen behövdes en häst, sadel med horn, ett stångbett, enöras huvudlag och delade tyglar... så var man ju en riktig kobåjsare :)

Jag hade ingen aning om alla märken, typer, stilar, traditioner, regler och modeflugor som fanns inom detta. Att Pleasureryttare inte klär sig som cuttingryttare och så vidare... hehehe... kan ni se en pleasure ryttare med batwing chaps :)
Tack vare att jag är en riktig tönt när det gäller allt sånt här så blev ju jag ännu gladare när jag upptäckte... En helt ny värld att grotta ner sig i och strukturera upp och utveckla... wiiiiiii!!!

Min Stetson med "fel" stuk :)
Tror att jag på denna korta tid gått på de flesta minorna när det gäller att välja "fel" saker ;) Min första hatt är ett ypperligt exempel på detta, en äkta Stetson... men med helt feeeel stuk :D Men shiiit vad snygg jag tyckte jag var... hehehe... Men helt ärligt så passade jag bättre på en Linedance bana än på hästryggen..

Jag kommer försöka guida er genom denna fantastiska djungel av traditioner och stilar... Vad som är "rätt" och vad som är "fel" sen är det upp till er om ni vill ta till er det eller inte. Jag kommer skriva om vad som är på gång i modet och vad som är på väg ut, vad som är flugor och vad som alltid är klassiskt rätt. Sen för att komplicera det lite mer så kan en sak vara helt rätt för just den stilen men heeelt fel när det gäller en annan...

Här kommer en del av de som är ute i westernsvängen att hyllas när de är snygga och rätt utrustade, vi kommer ha en del makeovers där ni som läsare kommer få vara huvudpersoner.  Ni kommer få lite färglära när det gäller att matcha sig som ekipage bäst samt tips på accessoarer och var man kan hitta det där lilla extra. En del spontana inlägg kommer komma när jag är ute och hittar fynd och en del genomtänkta inlägg där jag tipsar om t ex det bästa medlet för att hålla vita ben vita... ;) Har en riktig skitgris till häst så det blir mycket experimenterande...

Förhoppningsvis kommer ni läsare ha massor med tankar och ideér och om ni lämnar kommentarer här på bloggen kommer jag skriva om just det ni vill läsa om :)

Det kommer även komma ut en del tävlingar där ni kan vinna fina priser :) Men mer om det senare när det är aktuellt...

Min stil då: Ja, jag är själv en hopplös Crossover som ändå gillar att hålla mig till traditionerna... meeeen med lite bling :)

Så återigen ni är varmt välkomna till Western Fashion Bloggen.

Jessica Knoester

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar