Summa sidvisningar

söndag 17 februari 2013

Hatten

Då ska jag göra debut inom bloggandet i fashion bloggen. Min uppgift är att försöka hjälpa dig med din utrustning vid tävling på alla nivåer.

Det första jag tänkte rådge är hur din hatt ska se ut.
Det finns hundratals olika hatt sorter, färger och former... Och vad ska man då börja med,
För mig är en filt hatt det du ska satsa på, vilken gren du än håller på med så är en filt hatt det snyggaste.
Vad ska man då ha för färg?? Jo egentligen ska man ha en ljus hatt på sommar halvåret och en mörk på vinter halvåret. Färgen du väljer ska passa resten av klädseln och då oftast gå ihop med chapsen.

En svart filthatt är mitt första val och är det du kan använda mest då man oftast ha svarta chaps och borde ha när man börjar tävla (förklarar varför i "chaps inlägget") och kan även fortsätta på den linjen.
Vill man variera så tycker jag att man ska ha en svart och en ljus sand färgad filt hatt. 

Hatten ska vara ren givetvis och nästa grej... BRA Stukad!
Nu vill man att hatten ska vara väldigt skarpt stukad, både för män som kvinnor. Väldigt fyrkantig fram till och sidorna ska gå rakt upp. Inga slukade hattar eller svagt uppgående längre.
Köp gärna en hatt med tillräckligt kvalitet och X så man kan underhålla formen på den. Sen är ju allt relativt vad man vill lägga...


(Bild: Miriam Sandvik, Norsk ungdomsryttare)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar