Summa sidvisningar

torsdag 8 december 2011

I vintertider...

Nu ligger säkert många med mig lite lågt med ridningen och  och vad kan vara bättre än att i mörkret passa på att fixa utrustning och annat inför nästa år?

Eller så kan man passa på att åka till en fotostudio och unna sig en total egoboost med att bli fotad i proffsmiljö :) Läskigt som sjutton i början men grymt roligt att ha bilderna sen...

Kolla över gamla skjortor, filtar, jeans, chaps, boots, sporrar, träns, sadlar och så vidare...

Ett superenkelt tips för att matcha ihop och förnya utrustningen är att byta ut gamla conchos mot nya som dessutom matchar :)

Conchos.se
Här är adresserna till två siter där dessa säljs, den ena i Sverige och den andra i USA. Som vanligt är ju det Amerikanska utbudet betydligt större och jag har inga betänkligheter med att beställa från denna site. Dock ska man komma ihåg att om era varor fastnar i tullen så kan det tillkomma en del avgifter. Exempelvis så köpte jag ett par sporrar direkt från Les Vogts hemsida, jag fick betala 295:- i tull och vad det nu är för avgifter när jag hämtade ut dem. Men när jag räknade på det blev det ändå lite billigare än att köpa dem i Sverige.
Conchos.com
Men en sak ska man tänka på om man köper grejjor via nätet utomlands, om det är fel på grejjorna kan det vara krångligt och dyrt att returnera dessa.

Nåja, jag handlar en del via E-bay och andra siter och hitintills har jag, peppar, peppar inte blivit lurad :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar