Summa sidvisningar

torsdag 26 januari 2012

Modefärg 2012!!!

Ariat Holly Emb Shirt
Ja, jag gissar att den stora trendfärgen kommer vara BLÅ!!!

Det finns antydningar både här och där ifrån att 2012 år kollektioner kommer vara i den blåa skalan...
Med stoooora detaljer på ;) Antingen Blingiga eller inte...

Jag tycker det är bra då alla hästar passar i blått och att det är en av de klassiska färgerna som aldrig blir omoderna. Så ta tillfället i akt om ni springer på någon snygg blå skjorta, scarf, eller pad... Ni kommer vara helrätt iår och för all del hela tiden om ni håller er till de klassiska snitten och mönstren ;)

Ariat Holly Emb Shirt
Eller om ni har några gamla blåa skjortor är det läge att damma av dem och kanske "BLINGA" upp dem litegrann ;) Med någon häftigt stryk på motiv... En stor pistol eller krona eller något annat passande...

Än så länge ligger det mycket rosa ute på de stora märkenas hemsidor men kom ihåg var ni hörde det först... Den stora trenden 2012 kommer vara i den blåa skalan med stora dekorationer i klassiska mönster och snitt... Lite "back to basic with a twist" :) Rosa är helt rätt även iår och det kan vi nog tacka bröstcancerfonden för, många av de stora ryttarna har alltid med sig en rosa skjorta på tävling just för att visa att de stödjer kampanjen...

Sen kommer året även präglas av jordfärger i mjuka nyanser...

Blingiga skärp för damer som matchar skjortan och snyggt mönstrade skärp för herrarna...

Men det viktigaste är det klassiska snittet och mönstrerna som står för kvalitet och hållbarhet... De utstrålar att "you get what you pay for and it is good"

Lite av denna trend kommer av ekonomisk kris, då tenderar människan i ett historiskt ekonomiskt perspektiv att vilja köpa färre men dyrare prylar, just för att de ska hålla längre... I min knäppa hjärna gör detta mig glad då det kommer gagna högre kvalitet i produkterna...

Rubys skjorta ;) Ariat Andria
Visst jag lägger inte massor med pengar på det grimskaftet eller den grimman Ruby har i hagen men när det gäller utrustning till henne och mig har jag som så många gånger förut insett att det lönar sig att köpa kvalitet... Jag har inte ett huvudlag till tävling eller en sadel för tävling... Jag sköter om mina grejjor och använder dem till vardags såsom till tävling. Detta för att Ruby inte ska ha någon förknippning med att vissa grejjor bara används när... Till mig själv är det annat, jag har och rider i mina älskade boots och kör samma sporrar som på tävling men när det kommer till byxor, skjorta och andra kläder till mig är jag däremot supernoggrann med att inte slita på mina "finkläder"

Det plagg jag absolut svårast har att hålla mig ifrån är mina Ariat jeans... De är så sjuuuuuukt sköna!!! Men jag vill att de ska vara fräscha inför tävlingssäsongen 2012 så jag har bara haft dem en gång...

Jag har oxå svårt att hålla fingrarna från min tävlingsskjorta... som jag ju sagt kräver ett alldeles eget inlägg... Det kommer ;) Men här är en bild på den bakifrån :)
Den är sååå snygg...

Som ni ser är det mycket från Ariat här men det är för att jag insett vilket fantastiskt kläd/sko märke det är ;) Sköna och med fantastisk passform... Skorna är som små luftkuddar att gå med, skjortorna tillräckligt långa för att inte glipa eller att ärmarna ska krulla upp sig. Jeansen sitter som en smäck och de är lika sköna som de gör din rumpa snygg :) hehehe...

Jag ser grymt mycket fram emot tävlingssäsongen 2012 och jag kommer vara laddad med kamera för att kolla in alla snyggingar där ute... Vare sig du råkar sitta på läktaren eller äter hö ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar