Summa sidvisningar

måndag 17 september 2012

ARIAT!!! Is Da Shit!

Women´s heritage II Steel Toe Cap
Som ni alla märkt vid detta laget så är jag ARIAT! Har man en gång fått på sig ARIAT så vill man inte ta av sig det :-). Just nu sitter vi och väntar på att de nya skjortorna ska komma dom är sjukt snygga så klart och garanterat sköna! ARIAT är så mycket mer än bara ett par sko alt Boots det vet man när man äger ett par.

Jag mjukstartade med ett par Ariat Heritage Paddock med stålhätta som är CE godkänd och hela skon är i skinn en bra basic modell. Efter som jag fullkomligt hatar att ha stålhätta dojjer på mig så tog jag "snål varianten" den billigare för jag skulle bara ha dom när jag va på sadelinprovningar,,,,Heel noooo dom satt på foten varje dag från det att dom landade! Så då funderade jag spontant på om detta va snål varianten hur skön är inte då lyx dojjan!!! Ca pris på den är 1600kr helt klart värd vart endaste krona! Finns en herr modell som brukar kallas för hovslagarsko men heter men´s flexproo. ca priset på den är 1700-1800kr. Basic modellen är det 4LR sulan (finns länk till det längst ner på sidan) skon är jätte lätt så den blir ingen belastning för foten.

Min nästa sko som även den har blivit en Need to have är Ariat Women sport Mule en toffel som är skönare än en kökstoffel som jag alltid gått runt i innan,,, och denna är ju snygg också! en mjuk skintoffel som ser ut som en riktig finsko i tån så har man långa byxor så ser det absolut inte ut som en toffel. Helt otroligt att en sko kan vara snygg och skön! Priset på den ligger på runt 1100kr finns i brunt och svart. Sulan är i ATS. Sedan kom jag på att jag har skämt bort mina fötter dom trivs inte i foppa tofflor längre ;-)
Rodeobaby Rocker Square Toe
Rodeo baby
Min senaste investering blev två par boots ett par gå och vara snygg i boots och sedan ett par ridboots båda va sådana som inte tillhör standard sortimentet i Europa men det går ju att få hem på Special order. så det är klart man vill ta hem dom man dreglat efter i ett halvår. Ariat är billigare i USA men då har du ett problem som är rätt stort skulle det mot förmodan hända något med dina skor så gäller inga garantier då får du skicka dom själv till Butik i USA som tar hand om reklamationen då får du betala tull och skatt på dina gamla boots till usa och på dina nya som kommer i retur det kan med andra ord bli en dyr affär. Alla Ariat skor har ett eget individ nummer så man kan spåra dom om det skulle vara något så reklamationer på special order fungerar utmärkt. Så Ebay i all ära men tänk efter innan.

Ariat släpper nu i månadsskiftet september oktober sina skjortor på Europa marknaden förra året kom Jeansen dom har verkligen kommit för att stanna dom är sköna snygga och framför allt dom går utmärkt att rida i. Finns självklart i herr och dam priset är 1039kr. Ariat är ett bra val om man inte gillar att köpa nya skor hela tiden och man vill slippa att ha ont i fötterna hela tiden... Vem mer än jag hade/har ett par skor/stövlar endast för ridning för att dom är så obekväma att gå i så man måste ha ett par andra stall skor? då har man alltså slängt ut minst 2000kr på skit skor egentligen i stället för 1500-200kr på ett par jätte bra som håller i flera år.
 M2 Relaxed SwaggerRuby Stretch
Skjortorna kommer det bilder på så fort dom släpps :-) Så funderar du på att komma med i ARIAT gänget fundera inte det är värt vart endaste krona! skorna är sköna fotriktiga och dom är skapta för att rida i och jobba i stall med dvs betonggolv minst 12h. Kan det bli bättre?

Med Vänliga Hälsningar

Mia

Länkar till de olika sulorna som finns hos ARIAT där finner ni även info om skjortor och Ridbyxor
Ariat sulor, sjortor mm


2 kommentarer:

  1. Tycker du att det är fult att ha smala jeans som sedan är istoppade i bootsen? :)

    SvaraRadera
  2. Nja fult o fult beror vad du har för skft på dina boots & om du vill visa upp dom, ett par rodeo rocker ska man nästan visa skaften på för dom är så coola Med vänlig hälsning, 'Mia

    SvaraRadera